bir paranoyağın iç hesaplaşması


bugün bende içimi dökmek istiyorum.yaklaşık bir haftadır belki de daha uzun bir süredir içim o kadar daralıyor o kadar sıkılıyor ki, artık düşünmekten, beynimden gelen sesleri dinlemekten, onlara cevap verememekten, beni esir almalarından o kadar bıktım ki. belki de bu kadar mesele yapmamı gerektirecek birşey yoktur belki de vardır (bunu ayırt edemiyorum şimdilik) belki insanların daha büyük acıları vardır, daha da kötü yaşamları, daha büyük sıkıntıları, sorunları vardır ha şurası kesin hayatımda yaşadığım en berbat durumda bile şükrettim halime hep daha da kötüsü olabilirdi diye düşündüm ama bu içimin bu kadar sıkılmasına, artık paranoyağa kadar varmasına gerek varmıydı bilmiyorum. bu içimi rahatlatmıyor
neden sonra yine şükretmelisin bundan daha kötüleri var, geçici bir durum diyosun velhasıl yine  dünyanın tüm acısını sen çekiyormuşsun, savaşları sen başlatıyormuşsun, insanlar senin yüzünden aç kalıyor, senin yüzünden ölüyor, kıyamet bile senin yüzünden kopacakmış gibi geliyor yine.
***
yine 'yok hayır sen birşey yaşamıyosun, büyütme' diyosun, sonra yine, sonra yine
***
belki herkes yaşıyordur hı bu duyguları ne dersiniz dünya üzerinde yalnız ben olamam tüm bunları düşünen, basit bir iç dökmeden başka birşey değildir bu belki de. evet olabilir.
***
düşünmüyorum bazen düşünmem gerekenleri yapmam gerekenleri yapmıyorum, kafamda kendimce nedenler buluyorum rahatlatmaya çalışıyorum yine kendimi, derken yine dünyanın en kötü insanı , en mantıksız insanıymışsın gibi geliyor, suratın düşüyor, en sevdiğini kaybetmişsin gibi yaşıyorsu geri kalan hayatı, sanki güldüğün, gerçekten mutlu olduğun anları bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar yaşadığını sanırsın,
insan nankördür belki de, belki de hep daha fazlasını istediğimizden oluyordur tüm bunlar,
ama yok yok değil her zaman şükreden bir insan bunu neden yapsın ki
karışık duygulardayım, karışık bir psikolojide anlatmak istediklerimi anlatabiliyormuyum onu da bilmiyorum aslında, söyleyecek yüzlerce cümlem var yazarken aralarından eksilttiğimi, azaltarak bazen yazmayı unutarak yazdığımı hissediyorum.
***
sanki içimde birileri konuşuyor düşüncelerim isyan ediyor dışa vur, söyle şu dediklerimi diyor, sonra dilim fren yapıyor aniden kafamın içinde her bir noktam sarsılıyor, sonra bir karara varıyorum
beynim:-ben paranoyak bir insanım
**
yine düşünüyorum, yine kötü düşünüyorum, hissediyorum...
**
dilim:- hayır sen paranoyak bir insan değilsin.
***
üniversiteye başladım geçen yıl ve hayallarimdeki gibi bir başlangıç ve devamı olmadı pek, herşey kötü geçti kötü insanlarla karşılaştım, kötü aşklarla, kötü düşüncelerle karşılaştım(iyi tarafı: insanları tanıdım işte, artık gülümsemenin o kadar da matah bir şey olmadığını öğredim... iyi şeyler de olmadı değil biraz gezdim, biraz gördüm, hayatta biraz daha tecrübelendim )
ve kilo aldım ne kadar dış görünüşe önem vermiyorum desem de psikolojimi etkileyen bir unsur oldu, düşünsenize kıyafetleriniz iki hafta sonra size olmuyo, hiçbiri hemde,  allahtan bol, salaş kıyafet alma takıntımdan bi kaç bol kıyafetim vardı. sonra birden 'bu göbek nee, hiç yakışıyor mu' lar efenim her görenin 'oha çok şişmanlamışsınlar' arada boşver ya 'iyisin iyi' ler olmasa yandık hepten, psikoloji pert.
***
beynim:- ben berbat bir insanım!
yine kötü düşünmeler...
dilim:- hayır sen berbat bir insan değilsin geçici sorunları var sadece
beynim:- kendini kandırma! sen yalnızsın!
dilim:- hayır değilim kimsem olmasa bile ailem var!
***
çok uzattım daha fazla yazarsam sayfalarca sıkıcı iç hesaplaşması  görülecektir sadece ama hepsi birer birer volkan gibi patlıyor beynimde belki de bende biraz daha umursamadan yaşamalıyım bilmiyorum
neyse mutlu günler sayın blogum bugün bende bir iç dökmesi sergiledim biraz,
beynimle bir gün barışmam dileğiyle sevgiler.

bir de bu şarkı yok mu? moriarty- freday

Yorumlar

  1. Derdin şiddeti de bence görecelidir. Çünkü, bana göre sorun olan şey senin için problem değilken aynı şekilde senin içine dert düşen bir şey benim umrumda bile olmaz. Demek istediğim, kendi derdini hiçbir zaman küçümseme. Ama olması gerektiğinden büyük bir hale getirip kendi kendini de yeme.
    Kilo vermek nasıl mükemmel bir hazsa, aynı şekilde kilo almak da öldürücü bir darbedir. Ama kilo vermekse o kadar zor değil, direnirsen yemeğe, yaparsın! ehehe. Hem, 2 haftada ne kadar kilo alabilirsin ki? PİLİZZ.
    İç döküşünle rahatlamışsındır umarım. Bence paranoyak falan değilsin, sadece fazlasıyla bunalmışsın.
    Umarım iç hesaplaşmanda uzlaşmaya, beyninle barışa gidersin. Üstesinden gelebilmen dileğiyle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaklaşık on kilo desem anlayabilirsin belki :) bu iç rahatlatıcı güzel cümleler için teşekkür ederimm :) yazdıktan sonra bi oh be ne tutmuşum içimde dedim açıkçası :) evet azimli sıçan(fare anlamında) :D mermeri delebilirmiş diye düşünüyorum üstesinden gelebilmem dileğiyle :)

      Sil
    2. 2 haftada 10 kilo mu? OĞMAYGAT. Ama hızlı verilen kilo nasıl hemen geri alınabildiği gibi, hızlı alınan kilo da hemen verilebilir. O yüzden, takma kafana. ehehe.
      Bir de, ben hep ona "azimle sıçan" diyorum, ne bileyim daha anlamlı geliyor bana. ahahahaaa. Ve "mermer" tabi ki ya, "beton" falan diyorlardı bana kabullenemiyordum. ehehe.
      Gelirsin elbeet. Bir anlık hüzün patlamaları akıp gider sonra zihninden.

      Sil
    3. ouy çok sağol ya iyi ki varmışsın sen söylemişmiydiim :)

      Sil
    4. Yok, bunu da söylememiştin. ehehe.

      Sil
    5. e laf durmaz çıkar ağızdan, yada klavye'den :)... söyledim de gitti :)

      Sil
    6. İyi ki söyledin, şımarmış olabilirim şu anda hatta inceden inceye. ahahahaaa.
      Üşenmedim baktım preghiera İtalyanca'da "dua" mı demekmiş? Hmm, o zaman bütün dualarım bu ruh halinden kurtulman için seninle. ehehe.
      Bu arada, senin adın önceden başkaydı sanırım, haksız mıyım?

      Sil
    7. hahah dualarında bulunmaktan şeref duydum efenim :)
      adımın başka olmasına gelince evet bazen kaybolmanın değişikliğin ihtiyacını hissediyorum bu da farklı bir ruh hali sanırım, bir de önceki adımın bana özel bir anlamı vardı ailemi simgelediğine inandığım sonra baktım çok yayılıyo anlamını soran sorana bazen değişiklik güzeldir dedim kendi kendime :) ama preghiera'nın ismi de anlamı da pek hoşuma gitti benim böyle de kalır sanırım :) bu arada cevaptaki gecikme için özürlerimi iletirim saygılar sevgiler efenim :)

      Sil
  2. Sait Faik'in bir sözü vardır;
    'Bazı akşam üstleri oturur hikayeler yazardım, deli gibi!Ben hikaye yazarken, kafamdaki insanlar balığa çıkardı..'
    bazen sende öyle yap kafandakileri , içindekileri yolla bi yerlere , tatile mesela. ve yazmak iyi gelir insana içinde biriktirdiklerini vur dışarıya gitsin.
    hem bu sıcakta hiç çekilmiyor sıkıntı-stres :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Günlerse bambaşka. Bir günün öbürünün önüne geçmesine izin yok." demiş cemal süreya da her ertesi gün daha da iyi olacağım biliyorum. ve çok güzel özetlemişsin teşekkür ederim çok, dediklerini yapacağım özellikle yazacağım. bir dönem kaçmıştım yine yazmaktan, hep yazmanın bana uğursuzluk getirdiğine inandırmıştım kendimi içimdekileri dışa vurdukça hayat isyan ettiğimi düşünüyo daha da zorlaştırıyo işleri diye düşünürdüm ama akıllandım artık yazmak güzeldir.
      bide hakkaten ya bu sıcakta da stres olmuyo be abi :D

      Sil
  3. 1- hayır sen paranoyak değilsin
    2- düşünmek insana ait bir şey, düşündükçe yersin
    3- yedikçe şişersin benim gibi :P
    4- yapamadığımı yapıyorsun yazıda dahi kendinle konuşuyorsun. bu harika bir şey!
    5- tüm bunları yapan insan umursamadan yaşayamaz.
    6- çok üzülme dertler geçicidir, bugün var yarın yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maddelemen çok hoş olmuş tek tek kafama aldım hepsini, insan her seferinde geçici olduğunu bildiği halde elinde olmadan yine takıyo kafasına biraz işte sonra böyle kendi kendine içsel konuşmalar yaşanabiliyo. bloguma da hoşgeldiin bu arada :)

      Sil
  4. Terazi burcu musun?? :)
    Kendimden biliyorum, terazi burçları fazla sorgular hayatı. Başkalarının acılarını kendi acıları gibi büyütür içinde.. Ama yazmak güzeldir, o yüzden buradayız işte. Geçen bana "neden günlük tutuyorsun" diye sorana "çünkü en yakın dostum kağıt ve kalem, beni hep dinliyorlar.." dedim. Gerçekten de öyle, ister kendinle konuş ister karşındakinle, sonuçta içindeki birikmişleri döküyorsun ve bu bence harika bir şey..
    Sinema ve tiyatro ile ilgili yazılarının devamını bekliyorum.. Kolay gelsin. Ve unutma, yalnız değilsin.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslan burcuyum onlar daha güçlü daha lider ruhlu olurlar sanırım kafaya takma konusunda daha acımasız sanki ama ne bileyim işte oluyor demekki bazen böyle şeyler
      ve yalnız olmadığıma sevindim sende iyi ki varsın iyi ki de yorum yapmışsın benim caanım sevgili okurum. saygılar sevgiler :)

      Sil
  5. Murphy kuralıdır bu ; hersey üst üste gelir.
    Dini acıdan bakarsak ; Allah'ın sevdiği kulusun :)

    Yazdıklarının hepsi dünya üzerindeki tüm insanlıgın basından gelmiş gecmiş ve gececek seyler.
    Bunalımlar,sen daha da fazla takmadıkca kendiliğinden cözülecek emin ol.
    Kiloya cok takma.
    Sen sağlıklı oldugun sürece herseyin üstesinden gelirsin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın biliyor musun uzun zamandır bloguma girme şansım olmadı ama zayıfladım biraz sanki bunu yazarken ne çok takmışsam demek ki :) dediğin gibi oldu takmadıkça yoluna girer herşey mutlaka. çok teşekkürler, saygılar sevgiler :)

      Sil
  6. yaşam bir devinim geçer kiiii! çok ciddiye alma.:))ama çok boş verme de çççok samim dökülüş cümleleri içeriyor yazın...en çok da beyza ile yorumlaşman çok içten ..sevdim seni..:))
    uğrayacağım ara sıra..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a teşekkür ederim çok burada varlığınız beni çok bi sevindirdi her zaman da beklerim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

CİNAYET

KORKU FİLMİ İZLEMEK KALORİ YAKTIRIYORMUŞ

BU GECE NE YAPSAK?